Home > Nyttig Info > COVID-19 Coronavirus Advice

Melding fra Ford til alle våre kunder:
Informasjon om koronaviruset (COVID-19)

Hele Ford-organisasjonen tar ansvar for å begrense spredningen av koronaviruset (COVID-19) på største alvor og bidrar med alt vi kan i det arbeidet. Samtidig gjør vi alt som står i vår makt for å gjøre at dette i minst mulig grad går utover kundene våre. 

alt

Ford følger retningslinjer fra Folkehelseinstituttet og har iverksatt følgende tiltak i hele vår organisasjon:

  • Nødvendige hygiene- og renholdsartikler tilgjengelig både for kunder og ansatte. 
  • Økt renhold på alle våre anlegg, og hyppig desinfisering av særlig utsatte områder (toaletter, blandebatterier, dørhåndtak, mm.)
  • Ansatte som kan ha vært utsatt for smittefare, eller har luftveissymptomer, holder seg hjemme. Ansatte som har vært i utlandet i løpet av de siste 14 dagene, følger selvsagt karantenebestemmelsene.
  • Tekniker og øvrig personell benytter engangshansker før de berører kundebiler og demobiler. 
  • Samtlige kjøretøy desinfiseres før overlevering til kunde (kunde- og utlånsbiler) 
  • Vi tilbyr våre verkstedkunder hente//bringetjenester - dersom du som kunde ikke kan komme til oss. Dette så langt det lar seg gjøre.
  • Vi bruker video-check ved service og reparasjoner. Dette for å gi deg som en kunde en trygg kundeopplevelse
  • Venter du på ny bil som du ikke kan hente hos oss, tilbyr vi hjemlevering av desinfisert og vasket ny bil – så langt det lar seg gjøre. Om ønskelig tar vi også en video-gjennomgang av din nye bil. 
  • Vi tilbyr også hjemlevering – så langt det lar seg gjøre - av desinfisert og vasket demobil for prøvekjøring om det skulle være ønskelig for deg i disse spesielle dagene vi er inne i. 
  • Dersom vi kan bistå helsetjenesten i vårt nærområde med transport/logistikk så gi oss beskjed om det og vi stiller opp så langt det lar seg gjøre. 
  • Vi håndhilser ikke, og unngår all kroppskontakt i våre anlegg.

Det aller viktigste for oss er helsen til kundene, våre medarbeidere og nordmenn flest. Vi følger situasjonen løpende og er hele tiden klare for å sette i verk nye tiltak dersom det skulle være behov for det. 

Vi ønsker også å benytte anledningen til å oppfordre alle våre kunder til å lese og følge Folkehelseinstituttets anbefalinger: 

alt

Har du spørsmål? Snakk med vår kundeservice

Vår kundeservice kan du kontakt på chat, mail infonor@ford.com eller på telefon 800 56 105.

alt

Kontakt en forhandler

Våre forhandlere følger alle råd fra myndighetene og jobber for å opprettholde normal drift. Ønsker du å prøvekjøre en bil, trenger du hjelp til å få din bil på service? Vi gjør alt vi kan for å legge til rette for at vi løser dine behov på en trygg måte. 

alt

Spørsmål til Ford Credit?

Har du spørsmål til Ford Credit kan du kontakte de på kundeser@ford.com eller på telefon 66 99 70 85.

Top