NYE FORD MUSTANG® GTD

KRAFTEN FRA EN SUPERBIL, SJELEN TIL EN MUSTANG®

Ford Mustang® GT Daytona (GTD) – godkjent for vei, klar til kappløp, en ekte superbil. Turboladet 5,2-liters V8-motor som leverer over 800 hestekrefterTooltip. Karosseri i karbonfiber, semi-aktiv demping og dragreduksjonssystem. Kompromissløs Mustang-styling. Kraften til en superbil med Mustang-sjel.

Ford Mustang GTD side view

ALET OPP MED HENSIKT

UTVIKLET FOR Å UTNYTTE LUFTEN

Ford Mustang GT Daytona magnesium wheel

MAGNESIUMFELGER

En ideell kombinasjon av vekt og holdbarhet. Mustang GTD-felgene kombineres med 325 mm fordekk og 345 mm bakdekk. Klare for både banen og med et enestående utseende.

Ford Mustang GT Daytona carbon fibre body detail

KAROSSERI I KARBONFIBER

Omfattende bruk av karbonfiberpaneler reduserer vekt, senker tyngdepunktet og forbedrer reaksjonsfølsomhet og ytelse.

Ford Mustang GTD with lowered suspension and headlights on

MER ENN DEMPERTEKNOLOGI

Imponerende semi-aktiv demping og hydraulisk kontrollsystem er synlig (og justerbart) gjennom bakruten. Kjør Mustang GT Daytona til banen, og senk den deretter til racing-bakkeklaring.

RÅ YTELSE

Ford Mustang GTD er en superbil med 5,2-liters V8-motor og 8-trinns dobbeltclutch-girkasse med mål om opptil 800 hestekrefter. Utformet for gate og bane – den har racing-inspirert demping, en aerodynamisk bakskjerm for kontroll og nær 50-50-vektdistribusjon for eksepsjonell håndtering og ytelse.

Ford Mustang GTD engine

MOTOR OG GIR

Den Ford Performance-utviklede 5,2-liters V8-motoren med 8-trinns dobbeltclutch-girkasse er tunet for kolossal kraft med mål om opptil 800 hestekrefterTooltip.

Ford Mustang GT Daytona suspension

RACING-INSPIRERTE DEMPERE

Unik frontdemping byr på forbedret stivhet i sideretning, spesielt i svinger med høye G-krefter. Kombinert med en enestående funksjon for to ulike kjørehøyder – Mustang GTDs demping er optimert for å jevne ut dynamiske forhold både på gate og bane.

Ford Mustang GTD dynamic rear wing

AERODYNAMISK BAKSKJERM

Mustang GTD er full av teknologi med fokus på ytelse, inkludert den aerodynamiske bakskjermen. Den gir nedadrettet vertikalkraft for responsiv kontroll når man kjører i skarpe svinger, og åpner seg for å redusere drag på rettstrekker.

Ford Mustang GTD engine, driveshaft and rear transaxle

APEKS-CARVING-HÅNDTERING

I Mustang GT Daytona overføres kraften gjennom en lett girspak i karbonfiber, som er koblet til en 8-trinns bakre transaksel, for tilnærmet 50-50 vektdistribusjon – dette gir responsiv håndtering og ytelse.

Ford Mustang GT Daytona detail of GTD logo

IKKE BLI HENGENDE ETTER

Fyll ut «Hold meg oppdatert» for å få siste nytt om Mustang GTD. Informasjon om søknadsprosessen ventes til i 2024.

Hold meg oppdatert

Nyttige linker for å komme videre