Cookies er avgjørende for at du skal få mest mulig ut av dine nettsteder. De fleste internettsider inneholder faktisk informasjonskapsler. Cookies lagrer dine preferanser og annen informasjon som hjelper oss med å forbedre hjemmesiden vår men vi lagrer ikke informasjon som kan identifisere deg som person. Du finner mer om cookies og hvordan du kan kontrollere dem med nettleserinnstillinger i Fords veileding for informasjonskapsler.

Finn ut mer

 
Service
Ofte stilte spørsmål
 
Hvor ofte bør min bil ha service?
Instruksjonsboken inneholder informasjon om serviceintervallene som gjelder for din bil. Du kan også finne serviceintervallene for din Ford på nettsiden: www.etis.ford.com/fordservice
Hvorfor bør jeg la en Ford-forhandler eller et Ford-autorisert verksted foreta service på min bil?
I likhet med alle biler, trenger din Ford regelmessig service for å holde seg i best mulig stand og opprettholde sin verdi. Ford-forhandlere og Ford-autoriserte verksteder har spesialopplærte Ford mekanikere, eget Ford-verktøy og det aller nyeste datadiagnoseutstyret som brukes spesielt på din Ford.
Hvor kan jeg få utført service på min bil?
Din lokale Ford-forhandler eller et Ford-autorisert verksted vil med glede hjelpe deg med alle dine spørsmål vedrørende service og ordne med bestilling av service på din bil.
Finn ditt nærmeste Ford-autoriserte servicepunkt.
Hva bør jeg gjøre mellom servicer?
  • Sjekk nivå på oljepinnen regelmessig og før du legger avgårde på lengre turer.
  • Viskerbladene slites over tid og mister sin effekt. Skift viskerblader en gang i året slik at du får førsteklasses sikt hele året.
  • Sjekk kjølevæskenivået og etterfyll ved behov, men bare når motoren er kald.
  • Sjekk dekktrykket regelmessig og juster ved behov. Feil dekktrykk påvirker sikkerhet, kjøreegenskaper og dekkenes levetid.
  • Sjekk om det er kuttskader på sideveggene.
  • Sjekk alle lysene regelmessig, ikke glem retningslys, bremse – og tåkelys.
Vennligst sjekk din instruksjonsbok for mer informasjon om vedlikehold.
Hva er korrekt dekktrykk på min bil?
Dekktrykket avhenger av flere faktorer som dekkstørrelse, last og biltype. Vennligst sjekk instruksjonsboken for korrekt dekktrykk til din bil. 
Hvilken mobiltelefon er kompatibel med tilkoblingssystemet i min Ford?
På Ford sin portal for mobilkompatibilitet  kan du finne ut hvilket tilkoblingssystem som finnes i din bil, hvilke funksjoner du kan forvente å ta i bruk med din aktuelle mobiltelefon og ikke minst sammenlikne andre telefoner i henhold til kompatibilitet med din Ford.
Hvordan oppdatere kartverket på min integrerte navigasjon?
Kartoppdatering til det integrerte navigasjonssystemet i din Ford oppdateres ved kjøp og installasjon av nyeste utgave SD-kort/CD/DVD hos din Ford-forhandler.

Dersom du oppdager dårlig dekning på kart (manglende veier) kan du bidra til at dette raskere blir rettet opp i og oppdatert ved å rapportere mangelen her.
Hvordan får jeg tak i radiokoden til min bil?
Av sikkerhetsmessige årsaker håndterer våre forhandlere dette etter strenge og kontrollerte prosedyrer. Vi ber dem reise til din nærmeste Ford-forhandler og de vil hjelpe deg. I de fleste tilfeller vil det være nødvendig å ta ut radioenheten for å lese av serienummer og du må regne med å bli fakturert for dette.

Ford Motor Norge AS beklager at vi ikke kan hjelpe deg direkte, men denne prosedyren er en av mange som er innført for å møte kunders behov for økt sikkerhet på sin bil.
Hvordan får jeg tak i nøkkelkoden til min bil?
Av sikkerhetsmessige årsaker håndterer våre forhandlere dette etter strenge og kontrollerte prosedyrer. Nøkkelkodene er kun tilgjengelig hos førsteselgende forhandler og vi må derfor deg ta kontakt med dem. Dersom du ikke kjenner til hvem som er selgende forhandler kan du kontakte kundeservice hos Ford Motor Norge AS og de kan hjelpe deg med å finne navn og telefonnummer til den Ford-forhandlere som solgte bilen ny.

Ford Motor Norge AS beklager at vi ikke kan hjelpe deg direkte, men denne prosedyren er en av mange som er innført for å møte kunders behov for økt sikkerhet på sin bil.
Hva er fordelen med å benytte Ford Originaldeler?
Din Ford startet sitt liv med bare originale Ford-deler, designet og konstruert for perfekt tilpasning, varig ytelse og full sikkerhet. Å erstatte en Ford Originaldel med en del som ikke matcher alle relevante kriterier, kan fundamentalt endre bilens ytelser. Ford Originaldeler betyr perfekt tilpasning uten bruk av makt, uten åpninger eller skjevheter, dvs. at mekanikerne bruker minst mulig tid på monteringen, samt at de tilfredsstiller Fords strenge krav til kvalitet og sikkerhet. Dette sikrer maksimal ytelse og best mulig bruktbilverdi.

Du ser at det er en Ford Originaldel på merkingen. Vårt lett gjenkjennelige varemerke vises ofte på et lett synlig sted.
Hvordan kan jeg vite om min bil har utestående tiltak?
Ford overvåker kontinuerlig kvaliteten på produksjonsprosessene og på bilene som brukes av våre kunder. I de tilfeller hvor det er nødvendig å gjennomføre tiltak knyttet til din sikkerhet vil vi sende et brev til registrert eier av bilen direkte. Dersom det er tiltak som bør utbedres, men som ikke er tilknyttet sikkerhet vil dette bli gjennomført ved neste besøk og et autorisert Ford-verksted.

Som Ford kunde har du selvfølgelig også mulighet til selv å sjekke om det er utestående tiltak på din bil.

Dersom det er utestående kampanjer på din bil ber vi dem kontakte et autorisert Ford-verksted for å avtale tid for kontroll og eventuelle utbedringer. Kontroll og utbedringer av utestående tiltak utføres kostnadsfritt og verkstedet vil gjøre sitt ytterste for å begrense bryderiet for deg som Ford-eier.
Hvorfor skal jeg velge Ford Forsikring?
Ford Forsikring er utviklet for å gi deg som Ford-eier en enkel, oversiktlig og trygg bilforsikring. Dersom uhellet skulle være ute, skal du være sikker på at du og dine nærmeste har en forsikring som sikrer dere mot økonomiske overraskelser. Kontakt Ford Forsikring kundeservice på 815 75 200 eller fordforsikring@if.no
Hva tilbyr Ford ved ‘veis ende’ for min bil?
I årevis har vi forpliktet oss til å finne innovative og mer effektive måter å bygge mer miljøvennlige biler. Henry Ford forsto viktigheten av bærekraftighet og å redusere avfallet, og plasserte disse prinsippene sentralt innenfor vår forretningsfilosofi.

Direktivet for opphugging av biler/behandling ved "veis ende" (2000/53/EC) forlanger at produsentene tar en betydelig del av kostnadene ved å behandle opphugningsklare biler med ingen eller negativ markedsverdi for alle sine merker). Produsentene og deres samarbeidspartnere må i tillegg tilfredsstille strenge resirkuleringsmål - 85 % av bilens vekt i 2006 og 95 % innen 2015.

I samarbeid med Autoretur AS "tar vi tilbake" ethvert Ford kjøretøy til gjenvinning helt gratis, uansett når det ble registrert første gang. Kontakt Autoretur direkte på telefon 22 07 52 50

Serviceløfte
Vi kjenner din Ford best. Kun en Ford-forhandler/ autorisert Ford verksted har utdannede Ford teknikere. De benytter Ford-spesifikke verktøy og den nyeste digitale diagnoseutstyr skreddersydd for din Ford.
Vi kjenner din Ford. Derfor tilbyr vi den riktige vedlikeholdsservice og tilbehør samme med første klasse reparasjoner og overkommelig forsikrings og finansieringspakker.
Vi ønsker å møte alle våre kunders behov- uansett hvor individuelle de er. Dette gjelder ikke bare vår service. Vårt sortiment av tilbehør tillater deg å skreddersy din Ford akkurat slik du ønsker.
Vårt utvidet nettverk av Ford-forhandlere og Ford Autoriserte verksteder betyr at vi alltid er tilgjengelig for deg og din Ford. Så når du trenger hjelp, er vi rett rundt hjørnet.
Din Ford starter livet fullt utstyrt med Ford Originaldeler, hver del er designet og utviklet til å passe og prestere perfekt og sikkerhet sammen med hverandre. La oss holde det slik for å opprettholde sikkerhet og ytelse til kjøretøyet.